جرمگیری دندان یکی از مؤثرترین روشهای پیشگیری از بیماریهای لثه و پوسیدگی است، اما برخی افراد نگران آسیب دیدن مینای دندان پس از این درمان هستند. متخصصان تأکید میکنند که جرمگیری حرفهای به مینای سالم دندان آسیب نمیرساند و حساسیت موقت پس از آن معمولاً طبیعی و گذرا است.
جرمگیری دندان یکی از مهمترین روشهای پیشگیری از پوسیدگی و بیماریهای لثه است. اما این کار هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟ در این گزارش، توصیه متخصصان درباره زمان مناسب جرمگیری و تفاوت آن با پاکسازی معمولی دندان را بررسی میکنیم.
جرمگیری دندانها یک روش تمیز کردن دندان است که پلاک، جرم و باکتریها را از دندانها و لثهها پاک میکند تا سلامت دهان و دندان را بهبود بخشد. در حالیکه سفید کردن دندانها یک درمان زیبایی است که برای روشنتر کردن رنگ دندان و از بین بردن لکهها طراحی شده است، در حالی که
چرا دندانها جرم میگیرند؟ این سؤال برای بسیاری از افرادی مطرح میشود که با وجود مسواک زدن منظم، باز هم شاهد ایجاد رسوبات زرد یا قهوهای روی دندانهای خود هستند. جرم دندان تنها یک مشکل ظاهری نیست؛ بلکه میتواند نشانه تجمع باکتریها و آغاز بیماریهای لثه باشد.
جرمگیری دندان یکی از رایجترین درمانهای دندانپزشکی است که با هدف حذف جرم، پلاک و رسوبات سختشده از سطح دندانها انجام میشود. با وجود رایج بودن این درمان، هنوز بسیاری از افراد تصور میکنند جرمگیری باعث آسیب به مینای دندان یا لق شدن دندانها میشود. اما آیا این باورها حقیقت دارند؟